toerrit 3: B & B tour II

Van 20.06.2015 09:30 tot 20.06.2015 17:00
Gezien: 5466
1503 oolderhuuske vp
datum zaterdag 20 juni 2015
start-locatie 1503bb
lunch-locatieydcnmenu Grand Café Restaurant de Gouverneur
Restaurant de Gouverneur heeft voor ons een aangepaste lunchkaart.

eind-locatie Café zaal de sport
bijzonderheden
Ontdek Noord Limburg!
3 Jaar geleden is B & B tour 1 (niets is wat het lijkt) gereden. Iets nieuws met een start bij een “B & B”? Niet iedereen was op de hoogte dat deze” B&B” het huisadres is van Rob en Reno is. Rond 9.30 uur reden destijds de eerste deelnemers de straat in en keken al zoekend om zich heen om deze B & B te vinden. Eén van de deelnemers vroeg zelfs, hoe komen jullie eigenlijk aan dit soort startlocatie. Na de koffie en Limburgse vlaai en de nodige sterke verhalen hebben we het rustige Maasbree verlaten en zijn we aan een heerlijke toerrit begonnen. Al het mooie in 1 rit? Nee, dat is absoluut onmogelijk. Daarom is het hoog  tijd geworden om B & B tour 2 (Maas en Peel) uit te zetten.
De  B & B tour  van dit jaar laat een (klein)gedeelte van de Peel en Maas plassen zien, over kleine landweggetjes en door pittoreske dorpjes rijden we ten zuidwesten van Roermond door Thorn “het witte stadje” het Belgische Kessenich binnen. Kessenich is het meest zuidelijke punt van deze B & B tour en om niet (voor de meeste) verder van huis te rijden gaat de rit vanaf hier weer in noordelijke richting. Langs Weert rijden we het Brabantse land binnen en zal de rit eindigen in Soerendonk. Een dag om niet snel te vergeten.
See you @ B & B Maasbree
toerritbeschrijving
Het is een landelijke rit, met bijna geen verkeerslichten en weinig verkeersdrempels.
In het stadje Thorn is een lusje door het dorp gemaakt, je rijdt richting kerk en bij de kerk links aanhouden.
Het kan behoorlijk druk zijn in deze toeristische trekplijster dat snel 15 minuten rijtijd zal kosten.
grens
Mobiele telefoons: België
De route loopt voor een deel vlak langs en over de grens met België. Telefoons kunnen dus overschakelen op Belgische providers. Het is verstandig om bij telefoons met internet dit uit te schakelen of er zeker van te zijn, dat geen applicaties lopen, welke automatisch informatie ophalen. De kosten kunnen dan ongemerkt erg oplopen.
Paspoort/ID en groene kaart
We gaan ook een (heel klein) stukje over Belgisch grondgebied, vergeet daarom niet uw paspoort en groenekaart mee te nemen! 
routemasters  Rob Meulenberg en Reno Sanders
omleiding --> startlocatie
1503 Omleiding weekendafsluitingTijdens het weekend van 20 juni wordt het verkeer omgeleid.
A67/Ysselsteyn en Maasbree (N277 Middenpeelweg/N275 Provincialeweg)
Verkeer van en naar de A67 wordt omgeleid via de A73 naar de N275 Provincialeweg vanaf Venlo
A67/Ysselsteyn en Kessel (N277 Middenpeelweg)
Verkeer van en naar de A67 wordt omgeleid via de A73
A67/Ysselsteyn en Helden/Panningen/Koningslust (N277 Middenpeelweg)
Verkeer wordt omgeleid via de N275 Provincialeweg
Maasbree en Helden/Panningen (N275 Provincialeweg/N562 Maasbreeseweg)
Verkeer wordt omgeleid via de N273 Napoleonsbaan 
 
Doorgaand verkeer is tijdens de werkweek mogelijk tussen
A67/Ysselsteyn en Maasbree (N277 Middenpeelweg)
A67/Ysselsteyn en Helden/Panningen (N277 Middenpeelweg/N562 Maasbreeseweg)
Maasbree en Helden/Panningen (N275 Provincialeweg /N562 Maasbreeseweg

Kijk hier voor meer informatie

Vanaf Eindhoven kan het best aangereden worden via afrit 38 Helden.
Vanaf Nijmegen zijn er geen afsluitingen (mits er niet omgereden word)
Kijk hier voor de kortste route naar B&B Maasbree vanaf afrit 38 Helden
toerritbestanden
 gpx 25p garmin2 tomtom5 22p
Google Maps  google maps L
vertrektijd tussen 10:00 en 11:00 uur in kleine groepjes
einde rit ± 16.00 - 17.00 uur
lengte / duur toerrit deel 1: 84 km / ± 1.46 uur
deel 2: 85 km / ± 1.59 uur
tanken Maasbree: BP Provincialeweg
het weer weersverwachtingBuienradar 1
deelnamekosten
leden gratis
niet leden € 4,00
procedures deelnemen aan YDCN toerritten
We adviseren om in kleine groepjes te rijden, 6-8 motoren is ruim voldoende voor een plezierige rit voor iedereen. Dat is niet alleen veiliger maar geeft ook minder irritatie bij het overige verkeer en de plaatsen waar we doorheen rijden. Graag ook rekening houden dat we in kleinere groepjes bij de lunchlocatie aankomen. De locaties zijn weliswaar op de hoogte van onze komst, maar we zien steeds vaker dat we als hele groep 30 – 40 personen tegelijk op de lunchlocatie aankomen.
Probeer hier rekening mee te houden.
deelnemerslijst

logo diversion new